Site Meter

Saturday, May 21, 2005

...لا مارد و لا عصفور

البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
.......
البحر غضبان مابيضحكش
أصل الحكاية ماتضحكش
البحر جرحه مابيدبلش
و جرحنا و لا عمره دبل
........
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
.........
مساكين بنضحك م البلوى
زى الديوك و الروح حلوة
سرقاها م السكين حموة
و لسه جوه القلب أمل
.........
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
..........
قللنا فخارها قناوى
بتقول حكاوى و غناوى
يا قلة الذل أنا ناوى
ما أشرب و لو فى المية عسل
............
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
..............
ياما ملينا و ملينا
لغيرنا و عطشنا سقينا
صابرين و بحر ما يروينا
شايلين بدل العلة علل
...........
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
........
فى بالى ياما وعلى بالى
و اللى بيعشق ما يبالى
مايهمنيش من عُـزالى
يا حلوة لو مرسالى وصل
...........
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
............
بينى و بينك سور ورا سور
و أنا لا مارد و لا عصفور
فى أيدى عود رنان و جسور
و صبحت أنا فى العشق مثل
...........
البحر بيضحك ليه
و انا نازلة اتدلع أملى القلل
.........

نجيب سرور

2 Comments:

At 6/20/2006 10:33 AM, Anonymous Anonymous said...

محمد منير برضه غناها بس مش كاملة.. ومش بالإحساس بتاع الشيخ إمام رغم فرق الموسيقى..
أعتقد إنها أليق عالشيخ إمام وهو قاعد وسط الناس بالعود بتاعه وبيتنحنح كل شوية من غير ما يخاف إن نحنحته تطلع في المايك !
تحياتي..

جيرالدين

 
At 4/27/2007 5:27 PM, Anonymous Anonymous said...

ما المقصود بالبحر هنا ؟

 

Post a Comment

<< Home